8 mars 2011

Feberyrsel,yra,dumheter

Eller vad ni nu kallar HÖÖÖÖG feber i lång tid.
Mattes verkar inte ha släppt än!

Dagen började bra med en promenad, uti skogen, vi sprang & lekte & allt var frid & fröjd.

Sen måste det ha hänt matte något. För mycket syre?? Feberyra??

?

Jag vet inte. Men när vi kom hem satte hon de andra 2 i bilen, tog med mig in i trappen, satte mig framför dörren & plingade på ringklockan in till oss.

Men Hallå, du ringer på din egen dörr & du står utanför den. Märkligt!
Var e logiken?
Jag gjorde det jag alltid gör, Skällde & hoppla vilken akustik det var i trapphuset, jag vrålade en gång till. Coolt!

Matte plingade & jag skällde, då kom det blixtsnabbt från henne "NEJ"


!

Nej?

Matte plingar igen - jag skällde - matte igen "NEJ"

Men Hallå, fattar du inte att det är direktlinje från ringklockan till min skällsignalkänsliga del i hjärnan.
Plingar du framkallar du ju skällandet. Pucko!

Matte plingar igen - jag skällde - matte igen "NEJ"

Nu börjar grannarna titta ut & matte klämmer i med, vi tränar, hoppas det inte stör för mycket...Dom nickade & sa det var ok.

Har grannen sniffat tinner, eller vad? Klart det stör!
Och vad tränar vi??

Matte plingar igen - jag var tyst - matte "braaa,duktig" & så fick jag en köttbulle.

Ok. Vi testar detta igen.

Matte plingar, jag är tyst - matte "braa, duktig" & så kom köttbullen.

Nu hajjar jag! Håller jag truten får jag köttbullar.
Att hon inte bara sa det då, slapp vi detta tragglande.



Jag gillade Inte den här leken. Visade det Tydligt när vi skulle gå in.


Oklart vad leken heter!

//
Beck.

6 kommentarer:

  1. Förstår dig helt klart Beck, även jag skulle tycka att de va onödigt med detta traglande och varför inte bara säga att är du tyst nu så får du köttbulle.... Ja jag säger då det, att förstå sig på dessa två benta individerna de är inte de lättaste. ;o)

    Kram från Lilo

    SvaraRadera
  2. Hahaha, vilken min du har där ute i trappen.
    Jag diggar verkligen dig Beck, du verkar vara en urmysig hund.

    Kram & puss på nosen från
    Jeanette.

    SvaraRadera
  3. vi skiter i köttbullen och ett stort nej och skäller vidare när någon kommer. Matte hinner ändå inte med att säga åt alla tre på en gång :))))

    SvaraRadera
  4. Lilo, ingen av oss fyrbenta kommer att förstå oss på de 2 benta. ;0)
    Men dom e onekligen snälla också. :-)

    Ha en trevlig Fredagkväll, hälsa till Devil också.
    //
    Beck & Chessi.

    SvaraRadera
  5. Visst visade jag tydligt min sura stämning där Jeanette? *Hehe*

    Önskar dig en Trevlig fredag kväll.
    //
    Beck & Chessi.

    SvaraRadera
  6. Hmm, det gjorde vi med Sofie, matte kom på oss. Därför tränar hon oss 1 & 1 åt gången, så att inte de andra kan klämma i när jag ska va tyst osv. *suck*

    Nu sa hennes hyresvärd att vi var så duktiga & skällde inte när dom plingade på dörren & hon inte var hemma, matte trodde föga på honom för när hon är hemma så är det ett jäkla skällande på oss när det ringer på dörren. ;-)

    Önskar dig en Trevlig fredag kväll.
    //
    Beck & Chessi.

    SvaraRadera